Thursday, March 15, 2012

Om God te kan hoor sing


Gregorius van Nazianze het die volgende gebed neergeskryf wat ‘n belangrike aspek van spiritualiteit illustreer.

In lectio divina gaan dit om die geestelike lees van die Bybel, om 'n lees van die Bybel wat 'n mens sal laat besef dat dit die Heilige Gees se boek is wat 'n mens tot nuwe lewe inspireer. 

Die groot vraag is:  hoe lees ‘n mens die Bybel sodat dit ‘n verskil in ‘n mens se lewe kan maak?

Die mees basiese beginsel vir so ‘n transformatiewe lees is jou ingesteldheid. Dit werk nie dat ‘n mens sommer net die Bybel optel en lees nie. Dit is belangrik hoe ‘n mens die Bybel optel en lees. Met watter houding, met watter innerlike gesindheid slaan jy die Bybel oop?

Die kerk van alle eeue het dit besef deur byvoorbeeld altyd ‘n gebed om die opening van die Woord in die liturgie in te bou.

Voor die “preek” bid ‘n mens eers vir ontvanklikheid, vir ‘n hart met sagte grond waarop die Saad kan val om vrugbaar te kan ontkiem.

Dit doen ‘n mens ook wanneer ‘n mens die Bybel in jou stiltetyd of saam met ander mense oopmaak.

Nie om meer te kan "weet" nie. Nie om "ingelig" te word nie. Maar veral in die eerste plek sodat die Here van die Woord deur die geskrewe woord by jou sal binnekom. 

Dit gaan dus om die praesentia realis Dei. Om die reële, voelbare, beleefbare teenwoordigheid van God. 

Hier is byvoorbeeld ‘n baie vry, verwerkte Afrikaanse vertaling van ‘n gebed van Gregorius van Nazianze – nie verniet een van die groot spiritualiteitskrywers van alle tye nie. Dit is 'n gebed om die opening van die Woord. 

Gregorius  verstaan met watter verlangens ‘n mens die Bybel moet oopmaak, met watter gesindheid jy die boek moet opneem. 

Dit is 'n kort gebed. Bedrieglik eenvoudig. Maar in hierdie enkele kort sinne vertel sy gebed van hoeveel dinge betrokke is in die mens se omgang met die Woord. (Watter verrassende einde aan die gebed!):

Here, soos ek na die psalms luister, die liedere van Dawid,
Laat my U hoor sing.
Soos ek U woorde lees, 
Laat my U hoor praat. 
Soos ek my inleef in elke woord, elke sin, elke bladsy,
Laat my U beeld sien. 
En wanneer ek soek om U begeerte en verlange vir my lewe uit te leef,
Laat my hart oorloop van blydskap.

Hier is die Engelse vertaling:

Lord, as I read the psalms let me hear you singing.
As I read your words, let me hear you speaking.
As I reflect on each page, let me see your image.
And as I seek to put your precepts into practice, let my heart be filled with joy.

-- Gregory of Nazianzus, 329-389. Harper-Collins Book of Prayers, p. 176.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Blog Archive