Friday, December 31, 2010

2011. Oor God wat alles nuut maak.

Openbaring 21 gaan oor die nuwe hemel en die nuwe aarde. Hulle is God se nuwe skepping – hierdie keer sonder die see. Die see was in die antieke die plek van onheil. In God se skepping is daar nie plek vir onheil nie.

Dit is die plek van die Nuwe Jerusalem. In hierdie nuwe stad is God uiteindelik met die mens verenig. Dit is die mistieke kern: God sal self by mense wees – soos vanouds. Soos in die paradys. Alles wat ‘n mens ‘n lewe lank begeer het, word by God, in God se plek ‘n werklikheid, ‘n realiteit. God sal alles in almal wees. 

Die eerste dinge, sê vers 4, het verbygegaan. Nou sê God: “Kyk, ek maak alles nuut.”

“God” doen dit. En “alles” word nuutgemaak. En alles word “nuut” gedoen.

Net soos God aan die begin hemel en aarde gemaak het en alles wat daarin was.  Alles behoort dus aan God.

Met hierdie wete stap ek 2011 in.

Dit is ‘n jaar waaroor lang skaduwees sal skyn. Soos elke jaar sal dit sy rantsoen aan trane oplewer. Soos baie vorige jare sal daar treurigheid, swoeg en sweet wees (vers 4). Soms harder en seerder as ander kere. Dit is onvermydelik.

Die donker oomblikke in die pad sal ‘n mens laat vashou aan die teenwoordige tyd van Openbaring 21:5. God maak nou alles nuut. Dit is so ‘n besonder eenvoudige sin. Niks ingewikkeld nie, geen toekomsvisie nie, niks beloftes nie. Bloot net ‘n stelling in die teenwoordige tyd: God maak alles nuut.

Elke keer weer as ‘n mens dus in die donker oomblikke reis, breek die lig van hierdie versekering deur:  al die ou, donker dinge, die hartseer van die verlede, die kwellinge van ouds, die sweet - dit is oor.

Soos die nuwe jaar kom, so breek God se nuwe oomblikke by herhaling in ons bestaan deur. In die donker oomblikke is daar lig, lig en lig – die lig van God se woorde in die teenwoordige tyd: nou, in jou donker tye, is Ek skeppend aan die werk. Ek maak jou nuut, ten spyte van jou pyn. Miskien juis “deur” jou pyn.

As dít my dan nader bring aan God, wil ek dit omhels, selfs hierdie pyn, selfs hierdie donker, angswekkende tye.

Aldus stap ek 2011 in. Vol dankbaarheid, met 'n gevoel van geborgenheid dat God die reis met my loop. Lig en lig en lig in die bestaan van God.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Blog Archive