Monday, February 25, 2008

Die keuse vir magteloosheid / opting for powerlessness

Ons lewe is ryk, vol baie gedagtes, aktiwiteite en ervaringe. Elk dag bring genoeg nuwe dinge. En tog, soos ‘n klippie in die skoen, kan ons lewe deur een ding gedryf word. Dit is soos om verlief te wees: alles om my word gekleur deur my gedagtes en my verbintenis met iemand vir wie ek lief is. Net so kan die kwaad in ons, sy skaduwee lank oor ons lewens gooi. Oral waar ons gaan, is ons bewus daarvan. Hoe ons ook al staan of kyk, ons weet van die skaduwee. Koning Dawid, die gunsteling van die Here, se sonde is “altyddeur” by hom (Ps.51:3)

Dit is een ding om in duisternis te beland. Om duisternis oor jouself te bring, is die ergste. ‘n Mens kom eers tot daardie punt dat jy regtig weet wat magteloosheid beteken as jy jou eie hand daaraan herken. Die duisternis kom van jou, jy kies daarvoor. Al weet jy van beter, al weet jy hoe sleg dit is vir ander en hoeveel seer dit kan maak, jy laat dit nie net toe nie – jy omarm dit. Dit word dan die grondtoon van jou lewe. Want die gevoel van onmag ondermyn alles wat ‘n mens doen. Ek is magteloos omdat ek magteloos wil wees.

Life is full of many different thoughts, activities and experience. But all the new, interesting and challenging aspects of life can be dominated or overshadowed by one simple thing. It is like being in love. Everything is coloured by a relationship with someone I love. Similarly evil casts a long shadow over my existence. It accompanies me, whatever I do, wherever I go. We know of it. It is a continuous presence, a disturbing companion. The sin of King Dawid, God’s favourite son, “is always before me” (Ps.51:3).

It is one thing to live in darkness. But to invite darkness into your life is the worst. You only understand powerlessness when you begin to realize how you bring it over yourself, how you opt for it. Despite the consequences, despite the sorrow it causes, you allow it and embrace it. One is truly powerless to stand up against it and move away from it. It is the fatal attraction. I am powerless, because I want to be powerless.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Blog Archive