Die Magiërs in Matteus 2 kom volgens Matteus in Jerusalem aan. Hulle volg al die pad die ster. En tog weet hulle nie regtig waarheen om te gaan nie. Die koers is min of meer reg, maar die aankomsplek is nog nie bereik nie.
Hulle is so naby, in die tempelstad. En tog soek hulle nog na die koning van die Jode wat gebore is.
Hulle weet van die koning, maar hulle weet ook nie presies die detail nie. In Jerusalem moet hulle dus eers navrae doen.
Hier word die soektog intenser. En ‘n hele ketting-reaksie word aan die gang gesit. Herodes hoor van hulle versoek. Hy versamel die volksleiers om uit te vind waar die Koning gebore sou word. En hulle almal kom bymekaar om die saak te bedink. Meditatio, sou ‘n mens dit kon doen. Die nadere soektog. Hier word dinge uitgepluis. Die geestelike reis vind nie sonder versigtige ondersoek plaas nie.
Hoe kom die uiteindelike lig?
Deur die Skrif. Deur lectio.
En dan volg die meditatio. Dit vind plaas rondom die profete-woord in vers 6 . Hier word die Skrif aangehaal: “En jy, Betlehem, land van Juda, is volstrek nie die geringste onder die vorste van Juda nie, want uit jou sal ‘n leidsman voortkom wat vir my volk Israel ‘n herder sal wees.”
Dit dring tot hulle deur. Die Koning sou dus in Bethelehem gebore word en Herodes stuur hulle terstond daarheen.
Weer eens kom die geestelike reis nie verder sonder die wysheid van andere en die wysheid van die Skrif nie. Daarsonder, sonder die geloofstradisie en die communio sanctorum bly ‘n mens ronddwaal. Die Magiërs is in Jerusalem, in die hart van die Joodse geloof. Maar hulle is nog nie by die Koning nie. Hulle kom eers by Hom uit nadat hulle met ander nagedink het en uit die Skrif lig ontvang het.
Maar selfs dit moet nou nader bedink word. Want die Skrif is ons voorgangers se geloofsbelydenis oor die weg wat hulle gereis het na God toe. Die Magiërs put dus uit die geloofsgetuienis van die geloofshelde van weleer. En selfs dit is nie genoeg nie. Want hulle hoor ook van die geloofsgenote in Jerusalem waar om die antwoorde te soek.
In die geestelike reis gaan dit om die uiteindelik eenwording met God. Maar lank voordat dit gebeur, moet ‘n lang reis afgelê word en moet saam met geloofsgenote uit die verlede en in die hede diep nagedink word.
Die nadenke, die inspanning van alles in ons om te wil weet, kan soms ons geestelike reis beslissend bepaal. Dit moenie onderskat word nie.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.