Die Psalm-boek is vol van meditasie. Psalm 119 loop oor van die nadenke oor die wet as woord van God.
Maar dit kom pragtig uit in Psalm 63. Hier word byvoorbeeld die innige verlange van die Psalmis in sy tyd van nood op ‘n kritieke oomblik in vers 7 met meditasie verbind. “As ek aan U dink op my bed, oor U peins in die nag, dan weet ek: U is vir my ‘n hulp (Nuwe Vertaling). Die Ou vertaling vertaal dit ook min of meer so, maar die laaste deel lees: “as ek in die nagwake oor U peins.”
Dit is sulke gelaaide, pragtige meditatiewe taal: om oor God te “peins”, in die “nagwake”. Om te waak, te dink, te peins – oor God. Dis nog nie slaaptyd nie – op my bed in die nag is dit waaktyd.
En die psalmis skryf nie abstrak hieroor nie. Hy praat peinsend met God: “oor U”, skryf hy sy gebed neer, “oor U” dink ek. Dit is nie historiese taal oor wat God altyd gedoen het nie, of teologiese gesprekke oor hoe God dit gedoen het en wat dit beteken nie. Dit is liefdestaal wat in gebed uitgedruk word. God sit op die rant van die bed, wagtend op die liefdestaal van die een wat mediteer, gereed, ja, selfs gretig, om te antwoord.
Hoe van naby gebeur dit nie alles nie. In vers 9 volg: “Ek bly altyd naby U, u hand ondersteun my.” Maar in die Ou Vertaling is dit meer intens: “my siel is aan U verkleef; U regterhand ondersteun my.” Die peins oor God hang ten nouste saam met die intieme, nabye ingesteldheid op God, die gerusstellende ervaring van die teenwoordigheid van die Beminde, die Geliefde, om verkleef te wees aan God!
Hoe kan ons dan tog ooit vir God bid, as ons nie bedink en oordink en mymer en peins oor waarmee ons besig is nie en waarin ons ons begewe nie. Waar iemand peinsend met God praat, skenk God die aanskouing, die ervaring van God se heerlikheid en mag. En, soos elders in hierdie blog gewys is, is die heerlikheid ‘n teken van God se oorweldigende, vervullende teenwoordigheid. Die mistieke ervaring is om met God te praat, om in ‘n liefdesverhouding met God in te stap, om in God se heiligdom God se sterkte en heerlikheid te aanskou. As ons daaroor peins, sodat ons siel “verkleef” is aan God, bring dit ons by God in klaar aanskouing.
Dis ‘n voorreg om gelowig te kan wees – ‘n genade-geskenk. En dit bring soveel vreugde en vryheid.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Blog Archive
-
▼
2009
(275)
-
▼
June
(31)
- Vroomheid en godsaligheid
- In afwagting op God se aanraking: oor die erediens...
- Jeanne Goosen se gedig oor Christus
- Spiritualiteit as transformasie. Wat maak die vers...
- Transformasie in die goddelike natuur
- Jesus se opstandingskrag
- Ons wag stil, roerloos op God om ons met liefde te...
- Spiritualiteit as liefde: oor transendensie
- Wat is mistiek? Oor die liefde as die diepste verb...
- Egte menslikheid
- Die Heilige Gees sal vir julle intree...
- ‘n Mens kan dit geniet om te verlang!
- Om jou in te leef. Oor bewuswording
- My siel is aan U verkleef - om oor God te peins (P...
- Psalm 63: God se ooweldigende teenwoordigheid in m...
- Ontferming en geregtigheid: oor die Bybel in ons lewe
- Om God in liefde te aanskou
- Boelies en bullebakke
- Die onderskeiding van God se wil
- Sekulêre ekstase.....
- Waarvoor bid ons? Oor die ontmoeting met God.
- Trane van blydskap: Oor die aanskouing van God (ko...
- Hy het sy arms om die kindertjies gesit. 'n Mymeri...
- Aanskouing van God as oneindige verlange. Oor kont...
- God se afwesigheid vertel van God se teenwoordigheid
- Kan 'n gelowige twyfel? 'n Geloof vol verwyte - ...
- In gebed by die God van die geskiedenis.
- Oor stilte, inkering en 'n wêreld wat tot inkeer kom
- Die Ab Praat. Oor Sheila Cussons en die mistiek
- Sielloosheid. Oor innerlike vrede.
- Oor die geestelike lees van die Bybel: ons houding...
-
▼
June
(31)
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.