Die Bybel kan nie genoeg aan
heiligheid kry nie.
Só belangrik is heiligheid in Bybelse tekste dat
die derde persoon in die Godheid die Heilige Gees genoem word.
Heiligheid is in die Nuwe
Testament ten nouste verbind met God en met Jesus. God is die "Heilige
Vader" (Joh.) en Christus is die heilige van God.
Dan is daar veel meer. Naas
die Vader en die Seun se noue band met heiligheid, wil die Christendom 'n Gees
van heiligheid plaas.
Mens moet dit nie te netjies
uitmekaar wil haal nie. Die Heilige Gees is ten nouste aan Christus verbind:
Jesus het deur die Gees ontstaan (Matteus 1:18), maar Jesus sal mense met die
Heilige Gees doop (Matteus 3:11). Wie Jesus ken, word opgeneem in die bedeling
van die Heilige Gees.
In Jesus is die Heilige Gees
dus van die eerste oomblikke van sy lewe aan die werk. Van sy geboorte tot met
sy opstanding kan die oplettende mens herken dat iets heiligs aan die werk is:
Dit is die tyd dat God die wêreld en mensdom van onreinheid suiwer. God is
besig om die nuwe heiligdom deur die werk en in die persoon van die Seun - op
te rig.
As die nuwe tyd van
heiligheid in Jesus deurskemer, breek dit met sy hemelvaart, op Pinksterdag, met
die dag van die Heilige Gees se uitstorting ten volle deur.
Uiteindelik, na Jesus se
opstanding, word die Heilige Gees ten aanskoue van almal aan mense geskenk. Wie
God wil ken, moet die Heilige Gees gehoorsaam. Dit word nou die tyd van die
Gees van Jesus (Handelinge 16:7).
Die dissipels moet uitgaan,
sê Jesus, na alle wêrelddele en mense doop in die naam van die Vader, die Seun
en die Heilige Gees.
So belangrik is die Gees, dat
enige teenkanting teen die Gees onverskoonbaar is. Soos Matteus 12:32 lui:
"As iemand iets teen die Seun van die
mens sê, kan dit hom vergewe word; maar as iemand iets teen die Heilige Gees
sê, kan dit hom nie vergewe word nie, nie in hierdie bedeling nie en ook nie in
die toekomstige nie.”
Hoe besonders is dit: wanneer 'n mens
die tyd van Jesus naas die tyd van die Heilige Gees plaas, is daar nie twyfel
nie. God was verborge aan die werk in Jesus: mense kon nog in onkunde vir Hom
verwerp. Maar in die tyd van die Gees is daar geen verskoning nie. Wanneer die
Gees na iemand kom en nie aanvaar word nie, is dit 'n onvergeefbare oortreding.
Op die manier loop daar 'n
boeiende lyn. Die Gees is verborge aan die werk in Jesus. Hier, sê die Gees, is
God besig met 'n heilige handeling.
En dan kom die ontknoping:
met Jesus se opstanding verander alles. Nou verkondig die Gees in volle krag
dat Jesus die nuwe heiligdom is. Niemand kan dit meer betwyfel nie. Almal moet
weet dat die opgestane Christus die een is wat God die Here en Messias gemaak
het (Handelinge 2:36).
Werk die Gees verborge in die
lewe van Christus, is die Gees dan openlik, en veral kragtig aan die werk in
die verhoogde Christus. Die Heilige Gees vertel: wie krag wil ontdek, vuur in
sy binneste wil voel, 'n hart met 'n branding wil ervaar, hoef net na Christus
te kyk en wat in sy kruis en opstanding gebeur het. Heilig is dit wat God
gedoen het die oomblik toe die graf geopen is en die dood in al sy onreinheid
weggedoen is.
Dit is die geestelike oomblik
van die hoogste orde. Wie 'n geestelike pelgrim is, in die donker nag van
rondsoek, moet steeds weer bly uitkyk. Want onverwags, in 'n oomblik, terwyl 'n
mens soekende nog in gesprek is met Jesus, kom daar die helder, heilige lig.
Dit is die oomblik dat 'n mens jou hand uitstrek om die broodjie te neem uit
die hand van die pratende, geselsende, uitreikende Jesus in 'n gebaar van
verlange en oratiwiteit: iewers is die hart brandende, gee tog meer lig,
helder, heilige lig.
En dan, as 'n mens sien Jesus
is weg, maak dit nie saak nie. Want die heilige vuur brand nou van binne af
uit. En dryf 'n mens terug na die heilige stad om ander te vertel waar egte
heiligheid te vind is: in die teenwoordigheid van die Heilige Gees.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.