Die verhaal van die Verlore Seun is ‘n verhaal van weg-keer en terug-keer en is 'n pragtige voorbeeld van transformasie in herskepping. Dit begin deur te vertel hoe die seun sy Vaderhuis agterlaat – doelbewus en as ‘n duidelike keuse. Hy gee alles wat sentraal was aan sy lewe prys en slaan ‘n koers in wat direk in die teenoorgestelde rigting gaan as wat hy sy hele lewe voorheen ingeslaan het.
Maar dan kom daar uiteindelik ook in die proses waarin hy sy rug op sy Vaderhuis keer, ‘n dramatiewe wending en ommekeer wanneer hy op 'n bepaalde oomblik herskep word.
Die verlore seun, sê Lukas 15:17, het “tot sy sinne gekom” toe hy uiteindelik in die varkhok lus gekry het om die peule wat die varkvoer was, te eet. Dit was vir hom die draaipunt – die oomblik van waarheid. Die kern van die gelykenis en van herskepping kry ‘n mens in sy woorde: “Ek sal opstaan en na my Vader gaan.”
Bekering behels drie dinge wat in die gelykenis pragtig na vore kom:
·
1. Terugkeer na die oorspong
Bekering was vir die verlore seun die oomblik wat hy besef het hy hoort in die Vaderhuis – hy sê vir homself: “ek sal na my Vader gaan.” Hy keer terug na sy plek van geboorte. ‘n Mens word getransformeer in die herskepping wanneer ‘n mens terugkeer na jou oorspronge (aldus Waaijman). Die verlore seun besef dat hy nie in ‘n varkhok, maar in die Vaderhuis hoort. Dit wat jou hart vir jou altyd gesê het, dit wat jy altyd as jou eintlike tuiste beskou het, maar wat jy verloën, ontken en agtergelaat het, word weer deur jou opgesoek – maar hierdie keer met ‘n dringendheid, nederigheid en ‘n brandende verlange. Jou oorspronge is nou jou hoogste begeerte. Die verhaal van die verlore seun is dus ‘n goeie illustrasie van misvorming: ‘n mens raak los van jou anker en word deur die lewenstorme verwoes. Uiteindelik besef jy jy moet terug na die veilige hawe.
·
2. Wedersydse ontmoeting
Maar dan kom die tweede aspek van die dramatiese wending tot herskepping na vore: ‘n mens ontdek dat jou terugkeer ‘n wedersydse terugkeer is: die Pa van die verlore seun hardloop hom tegemoet. Hy is reg om sy verlore seun tuis te ontvang. Waaijman verwys na Deut.30:2-3 – Die Here sal na jou terugkeer soos jy na hom omkeer. (Ook Ps.126:1). Die herskepping bring God weer in ‘n ontmoeting met die mens en herstel God se verhouding met die verlorene. Die terugkeer tot God lei nie tot vernedering, knegskap en minderwaardigheid nie. Die een wat in nederigheid vir God opsoek, ontdek ‘n Vader wat hom of haar tegemoet hardloop.
·
3. Om God nuut te sien
Maar daar is ook ‘n derde aspek van die ommekeer tot herskepping: Wanneer die verhouding tussen God en mens herstel is, word ‘n mens se verstaan van God ook getransformeer. Dan ervaar ‘n mens God se oneindige goedheid en barmhartigheid. Bekering beteken dat ‘n mens verstom staan voor God se oorweldigende liefde. Die Verlore Seun wou sy pa se slaaf op die plaas gaan word. Instede daarvan word hy met die vetgevoerde kalf vereer. Hy leer sy pa ken as ‘n liefdevolle ouer, terwyl hy gedink het hy gaan terug na ‘n streng pa. Bekering is ‘n verootmoedigende ervaring: ‘n mens besef met verwondering en met ontsag dat die God wat jy agtergelaat het, die God is wat vir jou alles gee, in oorvloed, wat jy in plekke van self-vernietiging gaan opsoek het. Jou bewussyn van God, jou ervaring van God word totaal omvorm. Dit is veral hierdie aspek wat my raak – want dit beteken dat bekering ‘n mens ‘n totaal nuwe visie op God gee. ‘n Mens ervaar God soos nooit tevore nie. In bekering val die klem dus nie op hoe dramaties jy verander nie, maar op God en God se onuitspreeklike goedheid om jou, die wegloper, terug te neem en te omvorm.
Bekering neem jou terug na waar jy hoort, maak jou deel van ‘n verhouding waarin God en jy in ‘n intieme eenheid is en laat jou verstom staan oor die rykdom van God se ontfermende goedheid.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.