Sunday, December 02, 2012

Onvoorstelbaar: Wanneer mense ten volle in God is...


Efesiërs 1 bly ‘n opvallende hoofstuk omdat dit so oorvloediglik van die volheid van mens-wees praat. 

Die gedeelte is ingebed in 'n brief waarin vertel word van watter onvoorstelbare moontlikhede daar in ons mens-wees ontsluit kan word. 

Dit begin al in vers 3 wanneer Paulus praat hoe mense wat ‘n verbintenis met Christus het, geseën word met al die seëninge van die Gees wat daar in die hemel is. 

Onvoorstelbaar: "al" die seëninge van die Gees? 

Terwyl ek dit lees, dink ek aan wat ek onlangs gelees het oor die honger-dieet waarop ons onsself altyd plaas. Ons werk met die ontlading van skuld, die wegneem van die laste wat ons verlede op ons laai. Ons is bly oor die wegneem van wat verkeerd gegaan het. 

Ons is met min tevrede.

Dalk met 'n sukkel-bestaan, al is die honger groot na meer as dit. 

In die proses leef ons ons nie in in die veel groter rykdom waaraan ons deel kry deur die nuwe lewe wat God vir ons bring nie.

Ons bly by die geopende deur staan. Die “hemel”, die “Gees” en al die seëninge is voorberei. Dit word geskenk, van God af, reg om herken te word en toegeëien te word.

Ons staar binne-toe, maar bly by die drumpel vashaak.

In die omkyk, terugkyk en vasgebondenheid aan die skuld wat ons agterlaat, word ons, vreemd genoeg, soutpilare. Die toekoms met al sy seëninge bly ons ontglip, want ons herken dit eenvoudig nie as iets wat 'n werklikheid in 'n mens se lewe kan word nie.

Dit is miskien die rede waarom ons so min positiwiteit ervaar. In Efesiërs is Paulus die een wat God loof, wat praat van seëninge en wat uitsonderlike taal oor die liefde skryf. God het “in liefde” vir ons deel van die goddelike familie gemaak (vers 5). Herhaaldelik kom hy terug na die innerlike verlange om God te loof oor die rykdom wat uitgedeel word...

Paulus skryf wel in vers 7 oor die bevryding en die vergifnis wat mense ontvang het en in dit is inderdaad ‘n goue draad deur die brief as geheel.

Maar vergifnis is vir hom ‘n saak wat in die verlede geanker is, in die dood van Christus.'n Mens moet daarop kan bou, vorentoe gaan en die groter, nuwe dinge kan beleef.

Wat vir hom belangriker is, is die “erfenis” wat mense ontvang het en wat nou, as gevolg van die vergifnis, omarm en uitgeleef moet word. Twee keer, in vers 11 en 14, praat hy oor die erfenis. En die erfenis bestaan daarin dat ons “tot lof van sy heerlikheid” kan bestaan.  Hieroor praat hy ook twee keer – in vers 11 en in vers 14 weer. Hy sal in vers 18 weer daarheen terugkeer.

Hoeveel lof kom van gelowiges se lippe af?  En hoeveel heerlikheid van God sien gelowiges raak? Word die liefde die hart van geloofstaal?

Is daar in die gelowige woordeskat van ons tyd iewers nog ruimte vir sulke uitsonderlike positiwiteit en ingesteldheid?

Seker een van die merkwaardigste verse in Efesiërs is die uitspraak in 3:19. In die konteks (Ef. 3:12-21) praat Paulus van die rykdom van God se heerlikheid wat mense innerlik bemagtig, van die liefde waarin mense gewortel is. Paulus bid dat mense die breedte, lengte, diepte en hoogte van die liefde sal leer begryp. Sy verlange by God is dat mense die liefde van Christus – wat alle kennis oortref! – sal leer ken. Kennelik dus, weet Paulus van hoe 'n mens maklik by die honger-dieet kan aansit, onbekwaam om die ryker dis op te soek.

Dan volg die merkwaardige woord: iemand wat in hierdie liefde inwoon, sal met al "die volheid van God" gevul word.

Die volheid van God? Vers 20 verduidelik so bietjie wat dit beteken wanneer iemand in God se volheid woon. Dit is 'n lewe deurtrek met hoop, positiwiteit, bemagtiging.

Maar ‘n mens moet jou gedagtes laat gaan om deur die frase getref te word. Wie het ooit gedink dat die apostel en die heiliges aan ander sal vertel dat God in al die goddelike volheid in mense woon – ver verby die ontlading van skuld. Dit is taal wat verstand te bowe gaan. Maar vir Paulus is dit taal wat geloof opsom.

Het die Geliefde dan nie lank voor Paulus aan sy eenvoudige dissipels, vistermanne, gesê hulle sal berge besit nie? En dit, eenvoudig, wanneer ‘n mens in die liefde bly.

Genoeg vir ‘n lofsang…

‘n Geestelike lees van Efesiërs kan baie dimensies van die brief helderder maak: die liefdesinisiatief van God wat tot mense kom om hulle te herinner aan wie hulle werklik is: Mense kan die volheid van God deel. Wat God doen, kan mense ook doen. Dit is ‘n geestelike lees wat dus vertel van kragtige transformasie: Efesiërs 3:16 praat spesifiek van die Gees wat die mens bemagtig tot die heerlikheid van God. Die uitkoms, as ‘n mens die brief versigtig lees, gaan om liefde, vrede, heiligheid, maar veral om heerlikheid – en waar dit is, is lof. Lof aan God wat alles begin het en tot wie alle dinge is. Maar dit bly tog ook weer ‘n proses: mens moet, saam met Paulus daarvoor bid en jou daarvoor inspan. Dit word ‘n doelwit waarna ‘n mens streef en waarvoor jy leef.

Blog Archive