Die
sug na wonderwerke en geloofsgenesing is in ‘n sekere sin verstaanbaar en selfs
ook te regverdig.
‘n
Mens se gesondheid is spesiaal. Niemand kan verkwalik word wat daarna verlang
om van ‘n knaende of gevaarlike siekte genees te word nie en wat op 'n manier na buitengewone ingrype verlang.
Maar,
het ek in Colin Brown se boek raakgelees, soms kan ‘n mens so obsessief word om
genesing te vind, dat dit jou gesondheid verder benadeel. ‘n Mens hoef net
sekere kanale op ons televisie te bekyk om te sien hoe oorweldigend die fokus
op sulke geloofsgenesingsdienste is.
Of,
soos Brown ook opmerk, dit kan ‘n mens dieper depressief maak as ‘n mens nie
van die donker van jou desperaatheid en depressie genees word nie en jy dan
voel dat jy in jou toewyding en gebedslewe nie goed genoeg in God se oë is nie.
Daar
is egter soms agter die obsessie met geloofsgenesing ‘n verkeerde houding. Dit
het te doen met die houding dat die gebed van ‘n mens met ‘n sterk geloof nie
onverhoord sal bly nie. So ‘n houding is eintlik aanmatigend. Om in God te glo
en in God se teenwoordigheid te wees, waarborg nie volmaakte gesondheid nie.
Daar
is nie maklik, kitsresepte in die geloofslewe nie.
Wat 'n mens ook laat dink aan woorde van Jesus aan die wondersugtige Fariseërs en Sadduseërs: "’n Slegte en owerspelige geslag soek na ’n teken, en geen teken sal aan hom gegee word nie, behalwe die teken van Jona, die profeet. En Hy het hulle verlaat en weggegaan" (Mt. 16:4).
In
1934, skryf Brown, het die Amerikaanse teoloog, Reinhold Niebuhr die volgende
gebed geskryf:
O
God, gee ons
kalmte om te aanvaar wat ons nie kan
verander nie,
moed om te verander wat moet verander,
en wysheid om hulle van mekaar te
onderskei.
Ek
is geboeid hierdeur: om kalm te wees in die lig van die onafwendbare. Dit is
waartoe geloof ‘n mens inspireer.
‘n
Mens kan met vrug dieper dink oor en ernstiger soek na kalmte. In sommige
gevalle het gelowiges soveel daarvan gemaak dat dit ‘n kenmerk van hulle
geloofsreis geword het. Dink maar aan die bekende Hudson Taylor (van
China-sending) se boekie hieroor en die sg. – soms erg omstrede – Keswick Leer
wat daarin na vore kom.
In
die beweging was die klem op oorgawe aan God: laat dinge gaan, en laat God toe
om te werk. (Wat uiteindelik weer tot die uitwasse gelei het dat mense in wie
God nie gewerk het nie, veroordeel is as mense wat nie laat gaan het nie en wie
se geloof nie sterk genoeg was nie!).
Om
jouself oor te gee, om kalm te wees, om vrede in jou gemoed te hê, ook in die
dae van jou siekte en sterwe, lyk nie na merkwaardige heldhaftigheid nie. Maar
dit is nogal ‘n foutiewe indruk. Dit kan ‘n belangrike vrug van die Gees wees.
Ek
wil meer oor kalmte dink. Miskien is dit een van die belangriker deugde vir ons oor-entoesiastiese geloofslewe.