Monday, April 01, 2013

Wat is die belangrikste aan die geestelike weg?



Sou ‘n mens sekere dinge kon uitsonder as die belangrikste aspekte van die geestelik lewe?

Iemand soos Waaijman dink daar is veral vier kernwoorde wat die geestelike weg kenmerk. Een (en die eerste) daarvan is volgens hom die vrees van die Here.

Vir moderne ore wat nie hou van angs nie, veral nie in godsdiens nie, is dit minder goeie nuus. Juis daarom is 'n mens nuuskierig wat by "vrees"bedoel word.

Waaijman verwys nie altyd baie na die Nuwe Testament nie, daarom het ek begin soek na gedeeltes daaruit wat sy standpunt sou illustreer. Een so ‘n gedeelte was Hebreërs 5:7.

Ek het ‘n paar gedagtes oor Hebreërs 5:7 al geskryf, maar wil by die hart van die vers uitkom. Ek is aangetrokke tot hierdie vers nadat ek verskeie stukke geskryf het oor die gedeelte in Lukas oor die twee misdadigers aan die kruis. In albei gedeeltes speel vrees vir die Here ‘n deurslaggewende rol.

So lyk Hebreërs 5:7:

Hy (Jesus) het in sy lewensdae gebede en smeekgebede met harde krete en trane gebring na Hom wat Hom van die dood kon red, en Hy is verhoor vanweë sy dieper onderworpenheid aan God.

‘n Mens, sou ‘n mens vorige gedagtes kon saamvat, lees die vers onder die indruk van Jesus se lewenslange lyding. Nie net die kruis nie, maar die menslike bestaan staan in die teken van lyding. Tog is daar ‘n ondertoon van troos in die vers, want Jesus weet dat lyding nie die laaste woord spreek nie en dat God red uit die dood.

Van die begin af was ek geboeid deur die laaste deel van die vers wat eindig met die opmerking dat Jesus verhoor is “vanweë sy dieper onderworpenheid aan God.”

Dit is die diepste moment in die teks.

Die teks onderstreep dus dat Jesus se gebede verhoor is, dat Hy die troos ontvang dat sy lewenslange lyding tot ‘n einde sal kom, as gevolg van sy diepe ontsag vir God (ἀπὸ τῆς εὐλαβείας).

Dit is nie die gebede nie, maar Jesus se ontsag wat die verskil maak. God verhoor Hom omdat Hy met ontsag voor God leef.

Hierdie opmerking herinner aan Lukas 23 waar die “goeie” kwaaddoener vir die ander kwaaddoener aan die kruis wat Jesus gelaster het, vra of hy dan nie God vrees nie. Hy sou oomblikke later ook ervaar hoe Christus sy gebed om vergifnis aanvaar deur vir hom te belowe dat hy saam met Christus in die paradys sal wees. Dit is sy vrees wat daartoe lei dat Christus die "goeie" kwaaddoener verhoor.

Ontsag is ‘n vertaling van ‘n woord wat verwys na eerbied, aanbidding, respek en onderworpenheid. ‘n Baie gewilde en miskien dit beste woord is “vrees vir God.”

Ontsag beteken nie angs nie, maar  eerbiedige verwondering oor God. Die ontsag kom na vore in Christus se liefdesbede tot God: Hy smeek en verlang na God wat selfs die dood oorwin. Sonder God kan dit nie.

Wie dus leef uit ontsag vir God, ‘n kernwoord in spiritualiteit, kan reken op God. En wie kan die Spreuke teks ooit hier weglaat: “Die beginsel van die wysheid is die vrees van die HERE  (9:10)? 

Blog Archive