Thursday, November 14, 2013

Hoe om in 'n mens se diepste begeertes God se wil te soek



Die soeke na geestelike groei is moeilik omdat dit 'n individuele reis is met sy eie, onbekende roete wat deur onervarendheid verduister word. Dit is nie 'n eenvoudige vraag hoe 'n mens dieper en sterker in 'n mens se geloof kan word nie.  Boonop sal elke mens se reis uniek wees met 'n eie karakter.

Tradisioneel is daar heelwat antwoorde op die vraag hoe groei 'n mens sterker in die geloof. Baie sal aandring daarop dat 'n mens meer kennis moet opdoen. Ander sal weer onderstreep dat 'n mens groter vroomheid en toewyding moet soek. Hiervoor sal 'n mens op allerhande gesonde "gewoontes," gewys word. Kerklikes sal sê dat 'n mens gereeld kerk toe gaan, preke luister, die sakramente gebruik, geestelike boeke lees, omsien na ander in opheffingswerk, die kerk finansiëel moet ondersteun en vele ander. Dit, dan, is "geestelike oefeninge" wat 'n mens saam met ander mense doen om dieper in die geloof te groei.

Dit is egter veral in die jongste tye dat mense meer hieromtrent wil weet. Die klem val nie net op wat 'n mens weet nie, maar ook al hoe meer op hoe 'n mens prakties deur allerhande oefeninge in geloof kan groei. In ons tyd is daar al hoe meer belangstelling in sulke geestelike oefeninge. Die tradisionele oefeninge soos gebed, vas, Sabbatsviering word vandag deur baie nuwe vorme, maar ook nuwe geestelike oefeninge aangevul. Om te vas, kan vandag beteken om by geleentheid nie epos te lees of te skryf nie, of om 'n mens se telefoon af te sit. Om die Sabbat te vier, beteken om weg te breek van die rekenaar en die televisie-skerm, om dan tyd te maak vir dinge wat 'n mens se lewe ryker en voller maak.

Of dit kan doodeenvoudig beteken dat 'n mens 'n nuwe manier van inkopies volg. Iewers in mens is daar 'n al sterker behoefte om aan die wurggreep van ons koop-kultuur te kan ontslae raak.

'n Mens het 'n behoefte, eerstens, om bevry te word van die rasende rol wat hierdie verbruikerskultuur in ons lewens speel. Nuwe mode's, die blinkste slimfoon, ontwerpershorlosies, die ergonomiese gholfstokke, uiteet in die restaurant met sy eet-soveel-as-wat-jy-kan spyskaart. Ons leef onder die dwang van verbruik en dit dwing ons om ons diep in die skuld te dompel.

Een of ander tyd ontdek mense dat al die dinge waarmee ons ons lewe vul, bloot net 'n uiterlike dop vir 'n leë binneste is. Mense  het ook die behoefte aan dieper dinge, na geluk wat nie tot hulle kom deur alles wat hulle koop en gebruik nie.

Ons behoefte is: wat maak ons tevrede mense? Hoe kan ons geld spandeer dat dit ons innerlik vervuld laat voel?

Hoe werk 'n mens dus met geld op 'n geestelike manier?
Niemand hoef ver te gaan soek vir antwoorde nie. Minder spandeer, eenvoudiger leef, vrygewigheid en deel met ander is waarde's wat 'n mens in die geestelike nadenke oor 'n mens se geldsake begelei. Heel konkreet is veral dan daardie praktyke wat ingestel is om 'n mens se geld met die geloofsgemeenskap en opheffings-organisasies te deel (tiende). Die gee van tiendes kweek by 'n mens die durende bewussyn dat 'n mens se geld ook 'n geskenk van God wat alles gemaak het en besit.

Soms egter, sê 'n kollega van my, sal die proses omgekeer word. In Nederland is mense op die oomblik besonder suinig. Hulle spaar hulle geld en gee die minimum daarvan uit. In hulle geval, sal 'n mens hulle moet aanmoedig om juis nie die ekonomie tot niet te spaar nie. Dit maak sin om wyslik dan geld uit te gee sodat besighede weer wins kan toon. 

Op die manier word dit duidelik hoe 'n geestelike praktyk radikaal verskillend kan wees - afhangende van die behoefte van die mens/groep.  

Watter goed kan 'n mens doen met geld? Hoe kan mens geld gebruik, van dag tot dag en van maand tot maand, om die gesin, omgewing en gemeenskappe sterker en gesonder te maak? En op watter manier is dit 'n teken van 'n mens se groeiende verhouding tot God?

Op die manier kan 'n mens al biddende, vanuit die geloof, op 'n berekende manier soek om so te leef dat 'n mens in die konteks van jou geloofsgemeenskap soek om meer as ooit gehoorsaam aan God se wil te word.

Die welsyn van ander, die goed wat 'n mens kan doen, die nuwe lewe wat mens moontlik kan maak - dit is kwaliteite wat die geestelike praktyk van geldbesteding bepaal. Geestelike oefening het dus nie net te doen met die individu nie. Dit gaan om iemand wat saam met geloofsgenote dieper in hul geloof groei wat nie net hul eie welsyn nie, maar ook die welsyn van ander dien.

Blog Archive