Saturday, November 16, 2013

Sedige begrafnisse?


In 'n stoere, kerklike tradisie word 'n té smartlike reaksie op iemand se dood met 'n taamlike wantroue bejeën. 

Mense hou nie van te veel drama nie. 'n Begrafnis is gewoonlik bedaard en die droefheid ingetoë en ingehoue.

Maar sulke ingehoue emosies kan nie altyd volgehou word nie. 'n Gebed, 'n meelewingswoord, 'n omhelsing of 'n lied kan die strome van trane losmaak. Dan kom hartseer met krag na vore.

In Bybelse tye is hierdie gevoelens uitgedruk deur op die bors te slaan. Dit was 'n algemene en bekende teken van rou.

Trane van verdriet en woorde van diepe rou hoef nie dramaties te wees nie. Dit is inderdaad belangrik om te kan rou, ook met intense gevoelens van hartseer. Klinkklaar word dit uit die verhaal van Lasarus se dood en die Evangelie van Johannes se opmerking dat Jesus daaroor sy trane nie kon bedwing nie.

Om só te rou, veral binne die konteks van 'n diens, bring troos by hulle wat agterbly: God hoor die verdriet, want God is 'n ontfermende God wat veral in mense se tyd van verlies teenwoordig is. Vandaar die klem in Bybelse tekste dat 'n mens nie iemand aan die dood verloor nie. In geloofstaal is die bestemming van die mens by God uitgedruk in die belangrike taal van die ewige lewe. In die tyd van verdriet en verlies, hou 'n mens vas aan die troos dat God die mens se rou raaksien en aanhoor.

Daar is 'n intieme, innige band met God waaraan 'n mens in die tyd van rou kan vashou, ook ter wille van hulle wat gesterf het.

Om te kan rou is dus belangrik in daardie tye dat 'n mens met die dood gekonfronteer word. Dit is 'n manier om 'n mens se verlies te verwerk. Die dood verloor sy angel in die tye omdat 'n mens in sulke donker tye verlies, verbystering en vrees voor God se voete kan neerlê.

Blog Archive