Tuesday, December 10, 2013

Altyd, steeds altyd, die vrede


Kerstyd is by uitstek vredestyd.

En tog beklemtoon die Christendom telkens weer dat 'n mens kerstyd steeds weer met die kruis moet verbind. Adventstyd en die paastyd hoort saam. Dit klink na 'n teenstrydigheid: vrede en geweld, rus en onrus, saam, hand in hand - asof hulle onvermydelik bymekaar hoort.

Dit is altyd die uitdaging: hoe 'n mens moet dink oor die geweld wat soos 'n goue draad deur die bybel en die geskiedenis van Jesus loop.

Die moord op die kindertjies tydens die geboorte van Jesus. Die verset teen Jesus. Die kruis. Die vervolging van die vroeë Christene.

Afgesien, dan nog, van die oorloë, stryd, bitterheid, verdeling en haat wat oral en altyd 'n mense lewens kenmerk.

En, uiteraard, dan nog ook die geweld wat Christene aan mekaar gedoen het. Dink maar net aan hoe die Boek Openbaring deurspek is van onderlinge verdeeldheid. In die boek noem die skrywer sy teenstander 'n "Jezebel." Dit is die slegste moontlike taal wat 'n Bybelskrywer kan gebruik om 'n mede-Christen te noem. Jezebel was immers die ultieme voorbeeld van 'n aartsvyand van die volk van God. 'n Mede-Christen as 'n Jezebel sien?

Hoe dink 'n mens nou oor hierdie geweldstaal in die Bybelse diskoers?

'n Mens dink daaroor in die lig van die opstanding in die tuin op 'n Sondagoggend as die aanbreek van die vredestyd. Op die manier is die paas-tyd die afronding van die geboorte-verhaal met sy stilte, rus, kalmte en sy jubelsange oor vrede op aarde.

Later sou die Christene die gedagte nog sterker beklemtoon. Daarom het hulle die paradys-verhaal in Genesis gekontrasteer met die boek Openbaring wat eindig met die nuwe hemel en aarde - met die terugkeer van die paradys. Op die manier is Bybelse tekste omring met die vredesmotief.

Nie net kerstyd nie, maar, in die sig van die Bybel, die tyd en ewigheid is nou 'n tyd van vrede.

Blog Archive