Die nuwe fliek oor Noag word in Suid-Afrika gewys. Die konserwatiewe
geeste roep hulle oningeligte kudde reeds op tot boikotte. Een van die minder ingeligtes het in die media
met groot kennis uitgevaar teen die fliek omdat dit o.a. die kabbala (sic) uit die tweede eeu (!)
gebruik het om die Bybelverhaal aan te vul.
Dit is ‘n self-verdoemende
uitspraak.
Ek het nie die fliek gesien nie, maar in ‘n televisie-gesprek gisteraand sit ‘n kring van ingeligte mense en luister na een
of ander prediker wat uitgelate vertel hoe bly hy is oor die fliek omdat dit so
goed vir sending is. Hy glo ook dat Noag 4 400 jaar gelede geleef het en dat
die oorblyfsels van die ark op ‘n berg in Turkye te siene is. Hy het dit self
met sy eie oë uit ‘n helikopter bekyk.
Langs hom sit die groep en luister bedagsaam, indien nie verslae nie. ‘n Musiekwetenskaplike is een van hulle. Hy sit die verhaal so en bekyk. Hy is
verbonde aan ‘n opleidingsentrum waar van die land se voorste jong kunstenaars
gevorm word. Hy vertel hoe hy volgende week juis in die lydenstyd die
Matteus-passie gaan opvoer.
Die gesprek sukkel, want die gespreksgenoot en aanpryser van die verhaal
van Noag, se bydrae is nie besonder diepsinning nie.
Op ‘n stadium vra die programleier heel vriendelik en nuuskierig vir die man wat nou eintlik die sin van
die Bybelse verhaal van Noag is. Dit is immers nie ‘n baie inspirerende verhaal
nie, veral nie as ‘n mens sien hoe God die hele wêreldbevolking afmaai nie.
Toe daar niks sinnigs as 'n antwoord kom nie, gryp die musiekwetenskaplike in.
Hy het kennelik al nagedink oor die verhaal.
Noag, sê hy, is ‘n verhaal wat vir ‘n mens vertel dat selfs al is die hele
wêreld korrup en selfs as daar net een regverdige mens oor is, is daar nog
hoop.
Die entoesiastiese aanpryser van Noag knik sy kop: dit is, beaam hy ywerig, 'n goeie interpretasie van die verhaal. Maar die musiekwetenskaplike laat hom nie maklik intou nie. Hy hou sy eie interpretasie weg van die man se fundamentalistiese greep op die verhaal.
Daar is hoop, selfs al is daar net een regverdige mens op die hele wêreld oor. Een sinnetjie, dog ek, maar ‘n hele wêreld van betekenis gaan vir my oop.
Veral omdat die verhaal van Noag die verhaal van alle tye is. Die tweede Noag, die man aan die kruis, was in sy korrupte wêreld van
almal verlate, selfs van sy eie volgelinge.
Maar al was hy al een, was daar nog hoop.
Met dié interpretasie word die trefkrag van die Bybel duidelik, ook en veral in die lydenstyd.
Of die fliek nou dinge bylas of nie, die verhaal van Noag is te midde van alle interpretasies daarvan, 'n verhaal van transformasie in heerlikheid. Wie die Evangelie hoor, wéét dat geen donkerte die helder lig van die toekoms kan uitdoof nie. Kwaad spreek nie die laaste woord nie.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.