Die bekende laat 'n mens
veilig voel. Enige iets wat van buite kom, bring onsekerheid en angstigheid. Só
gaan dit ook met 'n mens se geestelike lewe, met wat 'n mens glo en dink.
Trouens dit geld ook van die
teologie. Nuwe ontwikkelinge word steeds met argwaan bejeën.
Mens sien dit in sommige
mense se reaksie op geestelike sake, ver.
In Flanagan se nuwe boek oor
afsondering, skryf sy oor onlangse neuro-linguistieke ondersoek wat werk met negatiewe
maniere waarop mense reageer wanneer hulle met inligting te doen kry waaraan
hulle nie gewoond is nie.
Byvoorbeeld: hoe reageer
mense op geestelike inhoude van mense wat hulle nie ken nie of wat nie deel is
van hulle bekende kring nie?
Daar is drie tipe's reaksies
van mense.
Hulle kan eerstens enige
onbekende of anderse sienings afwys of ignoreer. Dit is vir hulle genoeg dat
hulle self 'n geestelike reis het om af te lê. In die reis wil hulle veral met
die bekende dinge besig bly. In hulle bekende wêreld is daar nie ruimte vir
andersheid nie.
Of, tweedens, kan hulle ander
mense se sieninge veralgemeen deur dit met een enkele uitspraak te tipeer. Ek
hoor dit byvoorbeeld telkens wanneer
oningeligte mense vertel dat spiritualiteit 'n individualistiese beweging is
wat mense wêreldvreemd maak en mense verlei om hul verantwoordelikheid vir die
wêreld te ontvlug. Hulle sal sê dat spiritualiteit 'n modegier is wat sal
verdwyn, min wetende dat dit sy wortels in die vroeë Christendom het en een van
die oudste bewegings binne die Christendom is. Hulle sluit hulleself deur so 'n
veralgemende stelling heeltemal af van enige nuwe inligting wat mense kan help
met geestelike vernuwing.
Of, derdens, kan mense nuwe
dinge wat nie inpas by hul eie wêreld van die bekende, verdraai. Daardeur word
enige nut van spiritualiteit vir 'n mens se lewe, by voorbaat ontken. 'n Mens
verdraai die nuwe deur byvoorbeeld die verteenwoordigers daarvan verdag te maak.
Flanagan vertel in haar boek dat iemand vir haar geskryf het om nie weer iets
van Merton oor te neem nie omdat hy 'n alkoholis en 'n rokjagter was. Deur
iemand persoonlik verdag te maak of sekere aspekte uit verband te lig, bly 'n
mens weg van enige nuwe beweging.
Wat is die alternatief op
hierdie eng lewensuitkyke?
Kontemplatiewe oplettendheid,
noem Flanagan dit.
Om altyd weer aandag te gee
aan die dinge wat 'n mens op jou geestelike reis kan vorm. Dit beteken om
steeds weer God se stem te wil hoor. En
God se stem ken nie grense nie. Dit kan nie in vaste bane vasgevang word nie.
Dit is, veral, die les van
die Bergrede...
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.