In
my eerste blog-skrywing oor die lydensverhaal in Lukas 23:27-30 het die verhaal
se ligtheid na vore gekom: Jesus is op pad na die kruis, verwerp deur die
leiers van sy mense. Teen die tyd is hy so geslaan en verneder dat iemand
opgekommandeer word om sy kruis te dra.
Die
verhoor van Jesus was dus vernietigend: dit loop uit op die doodstraf vir
Jesus. Sy eie mense lewer hom uiteindelik die graagste oor.
Lukas
ontvou nou die verhaal deur by te voeg dat die verwerping nie totaal was nie: die
Joodse volk was oor hom verdeeld. Op pad na die kruis is daar ‘n menigte wat
huil en treur oor wat met hom gebeur. Jesus merk hul smart, draai om en reik na
hulle uit.
Hulle
optrede is presies die omgekeerde as dié van hulle geestelike leiers.
Hierdie
klomp mense wys dat hulle omgee: hulle huil én hulle treur in plaas van spot en
hoon.
Jesus
sien hulle raak en draai om na hulle. Soos Welzen dit in sy kommentaar uitspel,
is daar naas die oomblik van liefde, innigheid en uitreiking as hy met hulle
praat as “dogters van Jerusalem” – die lieflingswoord vir die bruid in Hooglied,
ook ‘n oomblik van verdriet.
Net
soos geen lyding die laaste woord spreek nie, net so, omgekeerd, is liefde nie
sonder die swaarkry-tye nie, die lydenstyd nie.
In
Jesus se liefderyke woorde aan die vroue, skuil daar ‘n besorgdheid. Hy berei
hulle voor op wat vir hulle wag: hulle sal die oordeel oor hul skynbaar
onaantasbare stad, die ewige stad van God, Jerusalem meemaak. Daar kom ‘n
verskriklike tyd. Hulle lydensweg wag nog op hulle. Lyding ken geen romantiek
nie. Dit kan soms áán en áán hou.
Jesus
weet dus wat die toekoms is wat op die vroue wag: binne jare sou hulle stad met
die grond gelyk gemaak word. Jerusalem, die stad van God, sou nie die aanval
van die Romeine oorleef nie. Dan sal die ergste ook oor húlle pad kom.
Wat
met Jesus gebeur het – met die groen hout – sal erger wees wanneer dit met die
droeë hout – die gewone mense van Jerusalem – gebeur (vers 31).
Hy
wil hulle attent maak op wat met hulle sal gebeur.
Maar
dit beteken nie dat Jesus daarmee vertel wat hulle persoonlik sal ervaar nie.
In
Jesus se woorde skuil ‘n dieper, verborge betekenis. Eintlik vertel hy vir
hulle dat wat met hom gebeur, nie die laaste woord is nie. Die oordeel is aan
die kom. Die mense wat God verwerp deur hom aan die kruis te nael, sal daarvoor
verantwoordelik gehou word. Hulle sal die gevolge moet dra.
Wat
mense aan hom gedoen het, sal hulle ook aan ander doen. Die kwaad bly aan die
werk, dit sal nie by sy kruisdood ophou nie.
Maar,
op ‘n dag, sal die immer uitkringende kolk van kwaad en ongeregtigheid ook tot
‘n einde kom.
Dan
sal God ‘n streep trek. En die kwaaddoeners sal verantwoordelikheid dra vir hul
dade van ongeregtigheid.
Kwaad
het immers ‘n inherente vermoë om die kwaaddoeners self te verswelg en tot niet
te maak. Só vertel Lukas die lydensverhaal.
En
sy woorde aan die vroue is eintlik ‘n ligte-swaar woord: moenie deur jul smart
verswelg word nie. Maar weet ook: die pad vorentoe gaan nie makliker wees nie.
Sorg
dus, meer as ooit tevore, dat julle aan die goeie getrou bly.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.