Friday, December 02, 2011

Die boks is propvol. Oor meelewing en gulhartigheid te midde van weelde

Twee blogs gelede het ek geskryf oor die enorme eet-kultuur in Amerika en hoe dit my aan oordaad herinner.

Ooretery en oorgewig is groot kwessies in die Amerikaanse samelewing.


Tog weet ek van min samelewings wat meer gulhartig as die Amerikaners is. Daar is 'n goedgesindheid teenoor mense wat swaarkry wat in vele opsigte 'n voorbeeld vir ander lande is. 

Die Amerikaners het byvoorbeeld gunstige belastingvoordele vir mense wat skenkings aan behoeftige instansies maak.


Dit het my weer opgeval tydens my besoek twee weke terug aan New York. Ek is weer na die WTC-gebou wat op 9/11 verwoes is en weer eens verwonder ek my soos altyd oor die epogmakende gebeurtenis en die verreikende impak wat daardie stukkie aarde op die geskiedenis van ons tyd gehad het. 

'n Mens kan kwalik 'n meer bekende ruimte op ons aardbol vind. 

Ek loop die lang, lang draai om die WTC. Dit is boeiend om te sien hoe die Amerikaners al die belangrikste omringende geboue om die WTC met mekaar verbind het sodat 'n mens in een lang gang binne die geboue kan stap. Dit is vindingryk gedoen. Boonop loop die gang deur uiters smaakvolle geboue. 'n Mens sal kwalik meer rykdom versinnebeeld kry as in hierdie groep weelderig geboue van die wêreld se voorste en bekendste maatskappye. Hier is die reusagtige voorportaal vol palmbome van die een firma:





Maar terwyl ek deur die lang gang van een gebou na die ander loop, kom ek op 'n uitstalling af waaraan van die land se belangrikste firma's en ontwerpers deelgeneem het. Hulle het leë blikke van ingemaakte kos versamel en in beeldhouwerke omskep. Dit is pragtige, kreatiewe en indrukwekkende stukke. Die inkomste uit die projek gaan om honger te bestry. Elke beeldhouwerk is aan so 'n projek gekoppel. By elke beeldhouwerk verduidelik 'n plakkaat dat die getal blikke wat gebruik is 'n sekere aantal mense sou voed.

Hier is 'n paar voorbeelde:

Hierdie stuk, gebaseer op "pin-bowling" heet paslik: "Strike out hunger."




Die opskrif van hierdie stuk is heel slim: "Give hunger the boot." Op die begeleidende bord staan daar: Die beeld se 4500 blikkies kan 1,800 mense voed.




Hierdie een is na die borg vernoem (Die Moudis Touch).




Hierdie een se naam is "Angry Birds"! Die kultuur van video-speletjies (Angry birds) word vernuftig in die kunskultuur ingebed.




'n Seeperdjie





Lobster Claw, heet hierdie een.




Hierdie een is: "Root against Hunger":





En hierdie een heet: "High-Tops for hunger." Dit is ook, soos al die ander stukke, net uit blikkies gemaak.



Tussen die stukke is daar skielik 'n bord met 'n oproep daarop aan verbygangers om blikke kos te skenk wat vir die bestryding van armoede gebruik kan word. 

Die boks is skouerhoogte. Dit is groot.

Die boodskap is eenvoudig: "One can make a difference." 

Ek loer in die boks, nuuskierig om te sien of al die baie besige, ryk, professionele mense wat vir die voorste firma's van die wêreld werk, hulle aan hierdie oproep steur.






Die boks in die gange van die Groot Stad se pronkgeboue is propvol:


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Blog Archive