Dikwels praat mense van Calvinisme as ‘n tradisie waarin daarin ‘n oormatige skuldgevoel by mense opgewek word. Calvyn, word dan gesê, is die een wat aan godsdiens ‘n somber karakter gegee het. Nou is dit waar dat Calvyn uitgebreid oor sonde geskryf het. En dit is net so waar dat sekere vorme van die Calvinisme ‘n swaar, swart formaat gehad het. ‘n Mens hoef maar net te dink aan die swartkouskerke in Nederland. En net so waar is dat 'n mens op 'n ongebalanseerde manier en selfs op 'n patologiese manier oor sonde kan dink.
Maar tog is Calvyn se uitgebreide kommentaar op sonde gebore uit sy spiritualiteit. Hy weet goed hoedat mense maklik met sonde kan saamleef, dit rasionaliseer, aanvaar en soms selfs goed praat. Kortom, ons het 'n inherente neiging om sonde te bagatelliseer.
Teenoor hierdie relativering van sonde is dit belangrik dat ‘n mens ‘n diepe sondebesef moet hê. Dit beteken twee dinge: ‘n mens moet besef jy het gesondig, maar jy moet terselfdertyd ook berou hê dat jy gesondig het.
Dit is seker een van die dodelikste aspekte van sonde dat dit ‘n mens “hard” en “ongevoelig” maak. Spiritualiteit as ervaarde geloof, beteken dat ‘n mens tot geloof kom omdat jy sonde besef. Net soos wat 'n mens 'n ongeblanseerde oordrywing van 'n sondebesef kan hê, net so waar is dit dat 'n mens sonde op 'n ongebalanseerde manier kan onderskat. Egte spiritualiteit word gedryf deur die ervaring van die mens se eie onwaardigheid voor God se aanraking. Dit het niks te doen met minderwaardigheid - trouens in 'n diepe sondebesef kom 'n mens tot die insig hoe jou waarde voor God afgebreek word deur destruktiewe kragte wat 'n mens toelaat in jou eie lewe.
Sunday, November 15, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Blog Archive
-
▼
2009
(275)
-
▼
November
(29)
- Wanneer 83 000 toeskouers soos die graf swyg.... ...
- Die krag van ons woorde.
- Lank voordat ons na God verlang het, het God verla...
- Om na God se Woord te smag. Oor die verskil tussen...
- Die geestelike lees van die Bybel teenoor ons geve...
- Velasquez en Emmaus
- Totius oor die dood.
- Verstom. Rembrandt se 1628 skildery van die Emmaus...
- Rembrandt en die Emmausgangers
- Die begeerte na die teenwoordigheid van God.
- Oor God se teenwoordigheid in ons lewens. Die Emma...
- Biddende verlange: oor die Emmausgangers se mistie...
- Die volmaakte mistiek: Oor die Franse mistikus, Br...
- Calvyn en die kontemplasie van God: oor die visio ...
- Spiritualiteit en sonde
- Die oneindige soetheid van die goddelike goedheid ...
- Calvinistiese spiritualiteit - enkele voorlopige o...
- Wanneer God se woorde en menslike ervaring mekaar ...
- Die mistieke ervaring van Kierkegaard. Oor die bro...
- Vrees vir die Here. Oor bewondering en ontsag vir ...
- Die Gees spreek deur die Woord: oor Spiritualiteit...
- Afskeid en vreugde. Oor die spesiale plek van die ...
- Die Skrif laat ons harte ontvlam. Oor die rol van ...
- Ontsteld en wanhopig. Oor God se teenwoordigheid o...
- Om Jesus te sien sonder om Hom te herken. Oor die ...
- Geskok by die lees van Lukas se verhaal oor die Em...
- Elke dag is 'n goddelike vandag. Oor die durende t...
- Die rol van ons beelde van God in ons spiritualiteit
- Die lewende waters wat uit ons vloei: oor Johannes...
-
▼
November
(29)
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.