Friday, July 24, 2009

"Ek is in 'n verhouding!"



Geskilder deur Cindy Davis: Bruid

Iemand skryf nou die dag iewers: ek het so gereeld vir die kerk gegee, soms selfs ‘n tiende, maar nou gaan ons firma bankrot en ek sien geen uitweg nie. Dit is harde woorde. En in ons godsdiens dink ons dikwels só: Ek gee sodat God weer aan my sal gee. Ons het ‘n kontrak met God waar die verpligtinge van die partye netjies uitgespel is.

Dit is ‘n mooi Bybelse boodskap dat God ons ryklik seën, ook materiëel. Maar Spiritualiteit wil ons dieper en verder neem, want wat saak maak in ons godsdiens is nie wat ons daaruit kry nie, maar om wie dit daarin gaan. God sluit nie met ons ‘n “kontrak” nie. ‘n Kontrak is ‘n koue, kontroleerbare afspraak op papier waarin verpligtinge tussen partye uitgespel word. So ‘n stel reëls bepaal dan wat tussen mense gebeur en hulle word absoluut daaran gebind. Dit gaan om regulasies, verpligtinge, eise en bindende afsprake “Jy presteer teenoor my en ek sal op my beurt weer teenoor jou presteer.”

Dieselfde afwyking gebeur wanneer ons ons godsdiens in terme van “ek glo die waarheid” en “jy is op ‘n dwaalspoor” beleef. Dan word godsdiens ‘n kwessie van feite wat ingeryg word. ‘n Mens kan baie, baie feite oor God opnoem sonder dat dit ‘n dotjie verskil aan jou lewe maak.

Ons godsdiens lyk anders. Dit gaan nie om ‘n kontrak of ‘n klomp feite nie, maar ‘n verhouding met God. Spiritualiteit gaan oor God wat met ons ‘n verhouding aanknoop. Ons vra nie vir gawes en gunste van God nie.

Ons vier ‘n verhouding wat God met ons aangeknoop het.

En hoe belangrik is verhouding nie! “Ek is verloof,” roep die jong vrou vrolik uit – haar lewe is nou vol vreugde. “Ek is ‘in ‘n verhouding’” is die nuwe ding wat ons trots oor onsself sê. Liewers arm, maar verliefd as ryk en eensaam, sou ‘n mens by wyse van spreke kan sê. God het na ons uitgereik, vir ons uit ons eensaamheid kom haal en vir ons die volheid van die liefde gegee. Ons is ‘in ‘n verhouding’ met God. Ons het die paradys-ervaring op ‘n ander vlak: soos twee mense in Eden aan mekaar gegee word, so gee God aan ons ‘n verhouding. In Bybelse taal: God maak ons tot bruid.

Uit hierdie verhouding kom dan toewyding, opoffering, dienswilligheid, gehoorsaamheid. Maar waar Iemand in jou hart woon, kom dit vanself. Dit is nie ‘n harde kontrak wat allerhande pligte en voordele uitspel nie. Dit is nie allerhande feite wat ek oor God kan afrits nie. Dit is ‘n verhouding wat in swaar tye ‘n mens laat oorleef, wat ‘n verskil aan my maak – wat my transformeer! Arm kan ons wees, sonder baie dinge, soms selfs sonder dierbares. Maar altyd in die Liefde, ingewortel in die goddelike Liefde, onskeibaar van die grootste van alle gawes.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Blog Archive