Tuesday, October 02, 2012

Jy het my meer gegee... Oor die liefde

Die geskenk

Jy het my meer gegee as die blou van jou oë:

ook die meerblou lug tussen wit wolke-oewers het

      myne geword,

die dromerige rookblou van ver rante,

die pêrelblou van die skemering

en die roekelose blou van ’n blom tussen groen gras.

Jy het my meer gegee as die beroering van jou hande:

die lug het teerder om my gevloei,

die aand het my inniger as voorheen ontvang in sy

koele omhelsing

en die wind het gaan lê op my bors.

Jy het my meer gegee as die besorgdheid van jou
stem:

die bome het hul takke behoedsaam geneig

en die sterre het hulle rondom geskaar soos wagte.

Jy het my meer gegee as die drang van jou bloed:

die warm krag van die aarde het deur my gestroom,

die sap wat lentebotsels uitstoot het gepols in my
are

en die Ewige Lewe het ontkiem in my skoot.

Jy het my meer gegee as die droom van een nag:

al die verlore drome van my kindertyd het terug-
gekeer

en in my oë het jy sterre aangesteek,

te helder om te vlug vir die daglig.

Alles wat ek verloor het en veel wat nog ongevonde

      was, het jy my gegee.

Jy het my meer gegee as jou liefde:

die guns en die liefde van God.

Hierdie gedig van Elizabeth Eybers het 'n mistieke kwaliteit: die liefde wat 'n mens van die minnaar ontvang open wêrelde van nuwe, wydse ervaringe. Dit wat voorheen verborge was, of ongemerk was, selfs verlore was, kom deur die liefde terug, word deur die liefde anders beleef.

Die liefde maak 'n mens bewus van oneindigheid, van die Ewige Lewe, van die guns en liefde van God.

Die liefde, so konkreet soos blou oë, hande wat aanraak, 'n sorgsame stem, is ook die liefde wat 'n mens laat droom, wat 'n mens teer en innig laat beleef, wat 'n mens veilig laat voel. 

--> Deur die blou van die beminde se oë kry die digter deel aan die blou van die hemel, die ver rante, die skemering en ‘n blom tussen groen gras (“die dromerige rookblou van ver rante!). 

Die vrug van die liefde, die vervulling van die drang van die bloed, is die Ewige Lewe. Dit bly vir altyd. Dit bring verlore drome terug, lank gelede gedroom, in 'n mens se kindertyd. Dit bring selfs die toekoms, dit wat nog ongevonde was (!), as 'n geskenk met hom mee. 

Groter as die liefde, die liefde van die minnaar, die konkrete liefde tussen twee mense, is die geskenk wat dit aan 'n mens gee - die liefde vertel van die guns en die liefde van God.  

Blog Archive