Friday, May 29, 2009

Die geestelike lees van die Bybel: oor medittatio en oratio

Ons lê dikwels die inhoud van wat ons glo in belydenisskrifte vas. En dit is goed so, want dit gee vir ons insig in wie God is en waarheen God met ons op pad is. Geloof in God, die Seun en die Heilige Gees vorm byvoorbeeld drie afdelings van die Apostoliese Geloofsbelydenis wat op allerhande maniere ingevul word. God word naamlik bely as God die Vader en God die Skepper van hemel en aarde. En albei hierdie sake is belangrik, want dit vertel iets van God se versorgende verhouding met ons en met die skepping.

Dit is so belangrik dat die kerk deur eeue heen die gebruik het om die geloofsbelydenis elke Sondag deur die hele gemeente hardop te laat opsê.

‘n Bekende belydenis in die Ou Testament is die pragtige Exodus 34:6. “Die Here is die barmhartige en genadige God, lankmoedig, vol liefde en trou. Ek betoon my liefde aan geslagte en geslagte.”

Maar nou ken ons die ellende dat iets wat ons by herhaling doen, die neiging het om afgestomp te raak en naderhand leë woorde word.

Of ons ken ook die verskynsel dat ons met ons verstand sulke woorde netjies kan verduidelik, maar dat hulle nie regtig iets aan ons doen nie. Ons hart word nie geraak daardeur nie.

Maar soms, wanneer ‘n mens se hart oorloop oor die grootheid van die Here, kan sulke geloofsbelydenisse nuwe lewe kry wanneer ons dit bid.

Kyk maar wat gebeur in Psalm 1003.

Hier word Exodus 34 se geloofsbelydenis in ‘n groot liefdesgebed oorgeneem. Maar wat ‘n geloofsbelydenis in Exodus 34 is, word hier ‘n vurige lofgebed. In oorstelpte emosies loof die bidder die Here met “alles wat in my is.” Twee keer aan die begin van die psalm loof die bidder die Here en dan weer vier keer aan die einde. Hy wil nie vergeet wat die Here alles so weldadiglik vir hom gedoen het nie.

Hier word die inhoud van wat ‘n mens oor die Here weet en as geloof bely, gebruik om die Here biddend te prys. ‘n Mens kan jou indink in wat hier gebeur: iemand wat na woorde soek om sy innerlike, vol, ryk gemoedstemming uit te druk. Van sy kinderdae ken hy Eksodus 34:6. En nou, by die Here, voor sy aangesig, neem hy daardie woorde, liefdeswoorde, en bid hulle liefdevol: so vol liefde soos God is, so vol liefde is die gretigheid waarmee hy sy geloof in gebed en in liefde vir die Here gee. Wat ‘n mens netjies in mooi woorde saamvat, kry in ‘n gebed merkwaardige nuwe krag. Wat ek as woorde oor God bedink in ‘n geloofsbelydenis, word in ‘n gebed ‘n liefdesverklaring. Meditatio slaan om in oratio. Verstaan, insig word passie, liefde, lof, oorgawe aan God.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Blog Archive